ترشتگن

ترشتنگن قهرمان من

ترشتگن

ترشتنگن قهرمان من

نقش تمرین هوازی برای روحیه

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۳۱ ق.ظ

نقش تمرین هوازی برای روحیه

ورزش ایروبیک تاثیر بسیار خوبی بر آرامش بدن و کاهش افسردگی دارد. ورزش باعث کاهش هورمون استرس مثل آدرنالین و کورتیزول می شود. فعالیت هایی مانند در حال اجرا و شنا می تواند جریان خون شما را افزایش داده و سطح انرژی بدن شما را افزایش دهد.
تفاوت میان چربی ها و کربوهیدرات ها در ورزش های هوازی
چربی و کربوهیدرات سوخت هایی هستند که عضلات ما آنها را می سوزاند. تفاوت بین این دو سوخت این است که آنها به چربی بیشتر مقاوم هستند، یعنی چربی در هر گرم حاوی 9 کالری است، در حالی که کربوهیدرات ها در هر گرم تنها 4 کالری دارند، بنابراین انرژی بیشتری از یک گرم چربی به یک گرم کربوهیدرات . شما میخواهید چربی بسوزانید زیرا سوخت کارآمد است، همچنین از سوختن آن از چربی بیش از حد خلاص خواهید شد. نکته این است که ما نیاز به اکسیژن بیشتری برای سوختن چربی داریم زیرا چربی ضخیمتر از کربوهیدرات است. خبر خوب این است که بدن هنگام مصرف تمرینات هوازی، از خوردن اکسیژن و چربی بهتر استفاده می کند، به طوری که قلب پمپاژ بیشتر، مصرف عضله بیشتر و افزایش میتوکندری ها را افزایش می دهد.
ورزش هوازی و پیشگیری از سرطان
سرطان روده بزرگ: تحقیقات نشان می دهد که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در افراد فعال حدود 30 تا 40 درصد کمتر از افراد غیر فعال است. تمرین روزانه ورزش ایروبیک برای مدت 30 تا 60 دقیقه برای کاهش خطر ابتلا به این سرطان ضروری است و فعالیت آن بیشتر است و خطر کمتری دارد. سرطان پستان: یک شواهد منطقی روشن وجود دارد که زنان فعال در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه نسبت به زنان دارای تحرک کمتر هستند. انجام تمرین هوازی روزانه 75 تا 150 دقیقه برای کاهش خطر ابتلا به این سرطان و افزایش میزان تمرین با خطر کمتر لازم است. سرطان ریه: تحقیقات نسبتا کمی در ارتباط بین فعالیت بدنی و پیشگیری از سرطان ریه وجود دارد. داده های موجود نشان می دهد که خطر ابتلا به این سرطان در افراد فعال کمتر است. با این حال، توضیح کامل خطرات سیگار کشیدن و اثرات سیگار بر سیگار غیر سیگاری و همچنین قرار گرفتن در معرض مواد رادیواکتیو دشوار است.
نقش تمرین هوازی در افزایش حجم هیپوکامپ مغز
مطالعات مختلف نشان داده اند که ورزش باعث افزایش حجم ناحیه هیپوکامپ مغز می شود. این بخش مربوط به حافظه است. برای مشاهده اثر ورزش بر هیپوکامپ مغز، ورزش هوازی باید حداقل 2 بار در هفته انجام شود. بهتر است این تمرین ها را با تمرینات قدرت ترکیب کنید.
درمان سرطان با ورزش هوازی
چند خبر خوب برای افرادی که مبتلا به سرطان هستند! این مطالعه نشان داد که تمرین هوازی با کاهش خستگی در زنان تحت درمان (توصیه: 30 تا 35 دقیقه، پنج روز در هفته، 6 هفته، 80٪ حداکثر ضربان قلب) رابطه مستقیم دارد. در یک مطالعه دیگر ورزش هوازی با کاهش افسردگی و اضطراب در زنان مبتلا به سرطان همراه بود (توصیه: 30 تا 40 دقیقه، 4 روز هفته، 10 هفته، 60٪ حداکثر ضربان قلب). در موضوع سرطان، تمرین هوازی دردناک نیست، اما شواهد نشان می دهد که این تمرین ها قطعا می توانند به درمان سرطان کمک کنند.
درمان پوکی استخوان با ورزش هوازی
کاهش تراکم استخوان یکی از ویژگی های بیماری است که می تواند منجر به افزایش خطر شکستگی شود. خبر خوب این است که ورزش می تواند تراکم استخوان را افزایش دهد، یا حداقل نرخ رشد بیماری در مردان و زنان را کاهش دهد. شاید این راه حل برای همه کار نمی کند. علاوه بر این، میزان دقیق ورزش مورد نیاز برای استفاده از مزایا ناشناخته است، اما شواهد نشان می دهد که ورزش کمک می کند تا برای درمان پوکی استخوان. این نیز خبر خوبی برای کودکان است، احتمال دارد تراکم استخوان در کودکان با فعالیت بیشتر از کودکان غیر فعال می تواند در جلوگیری از شکستگی های استخوانی در آینده کمک کند.
درمان و علائم پوکی استخوان در جوانان و درمان
درمان افسردگی با ورزش هوازی
اثرات ورزش بر خلق و خوی برای بسیاری از ما که به طور منظم ورزش می کنند، واضح است. برخی مطالعات به طور خاص اثرات ورزش بر افسردگی را بررسی می کنند. یکی از آخرین مطالعات نشان داده است که ورزش باعث کاهش 47 درصدی افسردگی می شود (توصیه: 30 دقیقه پیاده روی تردمیل یا دوچرخه سواری 3 تا 5 روز در هفته به مدت 12 هفته). در صورت افسردگی شدید، ورزش یک جایگزین برای درمان نیست، اما در افسردگی خفیف، شواهد قانع کننده ای برای مفید بودن ورزش وجود دارد.
علت و درمان افسردگی شدید پس از زایمان و در دوران بارداری

  • محسن مرادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی